Najważniejsze kanały social mediowe
Social media to bardzo skuteczne narzędzie marketingowe. Prowadzenie mediów społecznościowych pozwoli Ci zwiększyć zasięgi swojej firmy, a przez to pozyskać nowych klientów. Wejdziesz także w interakcje ze swoimi odbiorcami. Social media dają szerokie możliwości...
Różnice pomiędzy tradycyjnymi formami reklamowymi, a nowoczesnymi kanałami komunikacji
Nie ulega wątpliwości, że reklama jest dźwignią handlu. Zarówno jej tradycyjna wersja, jak i ta publikowana za pomocą współczesnego kanału komunikacji, odgrywa niezwykle istotną rolę w funkcjonowaniu każdego podmiotu gospodarczego. Zrozumienie mechanizmu działania obu...
Marketing sklepu odzieżowego
Mimo faktu, iż sklepy odzieżowe spotkać możemy dosłownie na każdym rogu ulicy, przedsiębiorcy chętnie otwierają kolejne butiki. Warto jednak przed otwarciem własnego biznesu wziąć pod uwagę kilka istotnych aspektów. Celem tego artykułu jest poruszenie...
Marketing w służbie zdrowia
W dzisiejszych czasach rynek służby zdrowia nieustannie się zmienia. Ze względu na jakość usług, Polacy coraz częściej wybierają prywatne ośrodki. Bardzo częstym zjawiskiem jest również korzystanie z zabiegów medycyny estetycznej. Prowadzenie własnej placówki...
Marketing restauracji
Nie znam osoby, która na jakimś etapie swojego życia nie chciałaby prowadzić pubu czy restauracji. Romantyczne wyobrażenie o niekończącym się potoku zadowolonych klientów i znajomych, wyobrażenie nieskomplikowanego i przyjemnego biznesu szybko jednak zostaje...
Schron antykryzysowy, czyli prowadzenie firmy w czasie epidemii. Jak przetrwać, nie tracąc swojego dorobku?
ażda sytuacja kryzysowa dostarcza kilka możliwości rozwiązań: można starać się przetrwać, liczyć na rząd, który pomoże przedsiębiorcy materialnie i prawnie lub… można próbować rozwinąć swoją firmę, wychodząc z kryzysu wzmocnionym o nowe...
Jak zacząć z social media, subiektywny spis najważniejszych czynników
Podstawy doboru celi i narzędzi w Social Media Na początek należy zadać sobie pytanie, jaki cel ma przyświecać prowadzeniu działań w social mediach. Pierwsza uwaga: to kanał, który można wykorzystać skutecznie lub istnieć "bo inni także mają swoje strony". Inaczej...
Idealna karta produktu
Jak napisać dobry opis na karcie produktu? Być może w pierwszej chwili wywołam niemałą konsternację, ale… nie ma jednego słusznego przepisu na idealny opis produktu. W tym artykule więc nie będę się odnosił do "składników idealnego opisu" jak aspekty techniczne...
Jak skutecznie przekazać swoje oczekiwania wykonawcy, czyli co brief powinien zawierać
Z czego wynika większość problemów przy realizacji różnorakich projektów? Jak pokazuje praktyka, to brak umiejętności komunikacyjnych. Z jednej strony klient mający niesprecyzowane, często nierealne oczekiwania, rzucający ogólnikami "elegancki, ładny, nowoczesny", z...
Storrytelling, czyli umiejętność fajnego gawędziarstwa
kilku względów najchętniej przeniósłbym się w czasy dość odległe, kiedy brak obrazków, telewizji, internetu i gotowych przekazów musiał być zastąpiony przez inne formy komunikacji z człowiekiem. Nie mam na myśli serenad pod oknem, skrupulatnie...
Przypadek beznadziejny: Kolejna pizzeria w mieście, czyli marketing restauracji
Ciężkie początki Kiedy w lutym 2015 roku zaczęliśmy rozmowy z klientem, nic nie sugerowało takiego rozwoju sytuacji. Kolejna pizzeria w mieście. Kielce powoli wyrastają na miejsce, gdzie nawet kebabów i kantorów jest mniej (a z tego słyniemy, wystarczy przejść...
Eksperci od kropek, czyli SEO Yoast do pozycjonowania
Internet ma to do siebie, że nie znosi bezruchu, raz po raz kiełkuje nowa moda. A to bucket challange, a to "dacie darmową pizzę, jak będzie 1000 komentarzy pod screenem?". Jedne są śmieszne, inne mniej. Kolejne to takie, które wprowadzają zamęt i rozpowszechniają...
Teksty na stronę firmową: Nie oszczędzaj na jakości
"Jakość pamięta się o wiele dłużej niż cenę" - ten cytat Gucciego powraca w mediach społecznościowych dosyć często. Nic dziwnego - sentencję można przypisać do każdej branży. Odniosę ją do copywritingu, czyli sztuki pisania tekstów. Udowodnię, że jeśli chodzi o teksty...
Zmiana w algorytmie Google
23 września 2016 Google oficjalnie potwierdziło wprowadzenie "Pingwina", czyli części algorytmu odpowiedzialnej za rankujące czynniki zewnętrzne (odnośniki) w czasie rzeczywistym. Do tej pory odbywało się to cyklicznie, począwszy od 2012 roku. Co to oznacza dla...
Ograniczenie mobilnych reklam
Google najwyraźniej zauważyło problem irytujących reklam w wersjach mobilnych stron, ponieważ zapowiedziało walkę z procederem od 10 stycznia 2017 roku. Zaryzykuję stwierdzenie, że właściciele stron nie mają złych intencji. Jednak często zastosowane mechanizmy i...