Nie ulega wątpliwości, że reklama jest dźwignią handlu. Zarówno jej tradycyjna wersja, jak i ta publikowana za pomocą współczesnego kanału komunikacji, odgrywa niezwykle istotną rolę w funkcjonowaniu każdego podmiotu gospodarczego. Zrozumienie mechanizmu działania obu rodzajów reklam pozwoli przedsiębiorcy na obranie odpowiedniej taktyki marketingowej. Przekonaj się, jakie funkcje powinna spełniać dobra reklama, i jakie są różnice pomiędzy jej tradycyjną, a nowoczesną formą 

O tym, czym jest reklama, i jakie powinna spełniać funkcje.  

Reklama jest najskuteczniejszym sposobem komunikacji przedsiębiorstwa z otoczeniem. Według definicji American Marketing Assocation, jest to każda płatna forma nieosobistej prezentacji oraz popierania idei, dóbr i usług przez ściśle określoną, zainteresowaną osobę. Reklama powinna spełniać następujące funkcje: 

  • informacyjną, czyli zapoznanie konsumenta z ofertą danego przedsiębiorstwa, formą sprzedaży czy cennikiem, 
  • nakłaniającą, to znaczy zachęcającą do zakupu,  
  • przypominającą, czyli budującą lojalność, a także utrwalającą zachowania konsumenckie.  

Bez względu na kanał przeprowadzania kampanii, reklama powinna spełniać swoje podstawowe zadania 

analityka w procesie planowania marketingu firmy

Analityka w procesie planowania marketingu firmy

Reklama tradycyjna a nowoczesne kanały komunikacji 

Mimo, iż reklama tradycyjna i nowoczesna mają ten sam cel, to zdecydowanie różnią się one od siebie. Do przykładów klasycznych reklam zaliczane są przede wszystkim billboardy, reklama w prasie, telewizji oraz w radio, ulotki, reklamy LED, gadżety firmowe, oklejane pojazdy, szyldy, i tym podobne. Reklama za pomocą nowoczesnego kanału komunikacji to przede wszystkim przekaz internetowy. 
Do głównych różnic między tymi dwoma kanałami należą: 

  • Monitorowanie efektów kampanii. 

Podstawową wadą reklam tradycyjnych jest brak możliwości precyzyjnego monitorowania efektów przeprowadzonej kampanii. Nie da się oszacować, ile ludzi dotarło do artykułu  w czasopiśmie (ilość sprzedanych egzemplarzy może być niemiarodajna), czy ilu kierowców przeczytało przydrożny billboard. Odmienna sytuacja następuje w przypadku kanałów internetowych. Tu zdecydowanie łatwiej oszacować wyniki na podstawie badań pomiaru skuteczności kampanii marketingowej w sieci. Decydując się na link sponsorowany, otrzymujesz informację dotyczącą liczby osób, które w niego weszłyDo mierzenia skuteczności naszej reklamy służy między innymi Google Analytics. Promocje w social mediach także w łatwy sposób możemy monitorować- wszystko to dzięki otrzymaniu precyzyjnych statystyk 

  • Koszty.  

Kolejną różnicą pomiędzy tymi dwoma formami komunikacji jest cena. Koszt wynajęcia powierzchni reklamowej czy emisja naszych treści w telewizji może wynieść nawet kilkanaście tysięcy złotych. Inaczej cennik ten prezentuje się w odniesieniu do reklam internetowych. Tu większość działań (takich jak prowadzenie kanału social media czy pozycjonowanie) znajduje się na zdecydowanie niższym pułapie cenowym. Przystępne koszty pozwalają na skuteczną reklamę w sieci nawet początkującym przedsiębiorcom.  

  • Odbiór.

     

Kolejna różnica pomiędzy reklamą tradycyjną, a nowoczesną, polega na ich odbiorze. Kontakt z reklamą tradycyjną jest zazwyczaj pasywny, często frustrujący. Zdarza się bowiem, że moment relaksu przy ulubionym serialu zostaje przerwany przez spot reklamowy. Odmienna sytuacja zauważalna jest podczas odbioru większości reklam internetowychOdbiorca zazwyczaj sam decyduje, czy chce zapoznać się z przekazem, czy woli go zignorować.  

  • Dotarcie do grupy docelowej. 

Reklama internetowa w zdecydowanie prostszy sposób może dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców. Przykładem mogą być linki sponsorowane, które wyświetlą się po wpisaniu przez nas danego słowa kluczowego w wyszukiwarkę. Odmienną sytuacją jest na przykład odczyt billboardu- czytane są one przez przypadkowych przechodniów, często niezainteresowanych danym produktem czy usługą. Zajmujesz się sprzedażą sprzętu sportowego? Idealnym miejscem na zaprezentowanie twojej oferty będzie forum dla sportowców, czy blog z poradami fitness. Dotarcie do określonej grupy nigdy nie było aż tak proste.  

  • Już dziś możesz zaistnieć globalnie. 

Kolejnym atutem reklamy zamieszczonej w Internecie jest jej globalny zasięg. Odmienna sytuacja następuje podczas inwestycji w notkę w lokalnej prasie, czy w radio. Tu prawdopodobieństwo, że reklama dotrze poza granice danego województwa, jest naprawdę niskie 

Skuteczna reklama w Internecie, czyli jaka? 

Reklama za pomocą nowoczesnych kanałów staje się coraz powszechniejsza. Niższe koszty, precyzyjne docieranie do potencjalnych klientów czy możliwość skuteczniejszego monitorowania efektów to tylko niektóre z zalet promocji w sieci. Poniżej prezentujemy listę porad, które uczynią twoje działania skutecznym narzędziem marketingowym. Przekonaj się, jak blisko od osiągnięcia sukcesu się znajdujesz.  

  • Pozycjonowanie to klucz do sukcesu 

Reklama twojego produktu bądź usługi za pomocą pozycjonowania to gwarancja sukcesu. Pozycjonowanie pozwoli Ci osiągnąć wysoki wynik w wyszukiwarce, dzięki czemu liczba odwiedzin twojej strony wzrośnie nawet do kilku tysięcy.  

  • Social media. 

Nie sposób nie zauważyć, że social media takie jak Facebook, Instagram czy Youtube odgrywają niezwykle istotną rolę w życiu każdego użytkownika Internetu. Atrakcyjne wpisy, rzetelność, aktualność treści to podstawowe cechy dobrze prowadzonego profilu w social mediach. Pamiętaj także, że każdy post powinien być przemyślany, i przyciągający odbiorców. Nie możesz zapomnieć  o nieustannym monitorowaniu efektów. Pozwoli Ci to zoptymalizować działania i dopasować je do grupy twoich odbiorców. Wszystko to odbywa się w zasięgu twojego portfela. Niskie koszty wynikające z utrzymania takiego konta mogą przełożyć się na zwiększenie rozpoznawalności twojej firmy.  

  • Wypróbuj content marketing 

Content marketing jest rodzajem działań, które polegają na publikowaniu wartościowych wpisów dla określonej grupy odbiorców. Treści te przybierać mogą różną formę, od artykułów, po prezentacje czy wykresy. Duża ilość rzetelnych wpisów zwiększa prawdopodobieństwo natrafienia na Ciebie w sieci.  

  • A co z blogowaniem? 

Prowadzenie bloga to kolejny krok do zbudowania silnego wizerunku marki. Dzięki wysokiej jakości wpisom, ciekawym artykułom, oraz kreatywnym fotografiom możesz wzmocnić swoją pozycję, i wyprzedzić konkurencję.  

  • Marketing szeptany 

Dyskretne polecanie naszej firmy to kolejny sposób na pozyskanie nowych klientów. Działanie to wydaje się być proste, jednak wymaga ono czasu  i umiejętności. Marketing ten pomocny jest w budowaniu wizerunku firmy, i wzmocnieniu jej rozpoznawalności.  

  • Linki sponsorowane 

Linki sponsorowane to nic innego, niż reklama pojawiająca się w momencie wpisania danego hasła w wyszukiwarce. Jest to najpopularniejsza forma reklamy w Google, a jej efekty mierzyć można natychmiast. Szybkość realizacji to niewątpliwie mocna strona linków sponsorowanych.  

Zareklamuj się z DirtyDot 

Doskonale wiemy, że dla osób, które nie mają styczności z marketingiem, pojęcie pozycjonowania czy linku sponsorowanego może wydawać się obce i odległe. Agencja DirtyDot specjalizuje się w promocyjnych działaniach internetowych- z przyjemnością wyciągniemy w kierunku twojej firmy  pomocną dłoń. 
Podstawą każdej skutecznej kampanii jest nieustanne monitorowanie efektów. Często wiąże się to ze zmianami taktyki, czy wprowadzaniem zmian w pierwotnych ustaleniach. Wszystkie działania reklamowe wymagają poświęcenia dużej ilości czasu, i oczywiście doświadczenia. Powierzając nam swoją kampanię będziesz mógł skupić się na swoim biznesie. My zajmiemy się całą resztą.  

 

WYCEŃ   USŁUGĘ