Identyfikacja wizualna, definicja i proces tworzenia
System identyfikacji wizualnej tworzony jest w celu zachowania spójnego i efektywnego przekazu identyfikacji wizualnej marki, czyli wszystkich elementów wizualnych budujących jej rozpoznawalność. Zadaniem SIW jest wprowadzenie standardów dopasowanych do specyfiki marki, w aspekcie wizualnym. Opracowane normy, zasady i instrukcje umożliwiają skuteczne budowanie pozytywnego wizerunku firmy.
Identyfikacja wizualna marki jest narzędziem umożliwiającym komunikację z otoczeniem zewnętrznym poprzez niewerbalne elementy marki. Konkretne bodźce wizualne kształtują w świadomości odbiorcy pożądany obraz marki, wyróżniając ją na tle konkurencji.
Na system identyfikacji wizualnej składają się elementy wizualne tworzące obraz marki w świadomości konsumentów, często stanowiąc pierwsze wrażenie, z jakim się oni spotykają. Należą do nich m.in. :
- logo, logotyp marki,
- kolorystyka stosowana przez markę,
- firmowe druki np. dokumenty, koperty,
- stemple,
- opakowania,
- materiały reklamujące markę,
- wyposażenie wnętrz firmy oraz wszelkie formy reprezentowania zewnętrznego np. stoiska targowe,
- środki transportu reprezentujące działalność marki,
- ubiór pracowników, ich identyfikatory itp.
Gwarancją skutecznego budowania wizerunku marki jest zachowanie spójności wszystkich elementów wizualnych marki. Dokumentem, w którym zapisane zostają standardy systemu identyfikacji wizualnej, jest księga identyfikacji wizualnej.
Napisz, zadzwoń, i zapytaj, co możemy dla Ciebie zaprojektować.