Czym jest i jakie elementy zawiera księga znaku?
Księga znaku to spis zasad i wytycznych dotyczących stworzonego logo bądź logotypu. Pomaga grafikom zaprezentować swój projekt i przekazać na jego temat dokładniejsze informacje. Tworzy się ją po to, aby wskazać klientowi drogę właściwego wykorzystania...
Co to jest system identyfikacji wizualnej?
Identyfikacja wizualna, definicja i proces tworzenia System identyfikacji wizualnej tworzony jest w celu zachowania spójnego i efektywnego przekazu identyfikacji wizualnej marki, czyli wszystkich elementów wizualnych budujących jej rozpoznawalność. Zadaniem SIW jest...
Czym jest strategia marki?
Strategia marki to zbiór długoterminowych działań służący wprowadzeniu, ulokowaniu i utrzymaniu marki na rynku oraz osiąganiu zamierzonych celów związanych z jej rozwojem. Strategia definiuje osobowość marki, jej cechy i wartości. Wszystko to, zawiera się w takich...
Na czym polega rozpoznawalność marki
Rozpoznawalność marki to stopień w jakim konsument jest w stanie poprawnie zidentyfikować konkretny produkt lub usługę na podstawie efektów wizualnych takich jak: logo, opakowanie, slogan, czy elementy kampanii reklamowej, niekoniecznie mając w danym momencie...
Jak poprawić komunikację z klientami?
Jednym z elementów marketingu mix 4C jest komunikacja, będąca odpowiednikiem promocji z modelu 4P. W odróżnieniu od drugiego modelu, 4C nie kładzie nacisku na przekaz promujący markę w formie reklam, notatek prasowych, czy PR. Kluczem do sukcesu jest zakomunikowanie...
Co to rebranding?
Rebranding firmy to proces modyfikacji wszystkich, bądź niektórych elementów składowych przedsiębiorstwa: marki bądź wielu marek, (na które składa się ich nazwa, logo, slogan, opakowanie,) procedur, wartości, narzędzi komunikacji, strategii marketingowej itp. Istnieją...
Znaczenie storytellingu w działaniach promocyjnych
Marki z sukcesem wykorzystują storytelling w swoich materiałach promocyjnych. Pod pojęciem sukcesu rozumiemy tworzenie szumu wokół brandu (tzw. marketing wirusowy), wzrost rozpoznawalności marki oraz poprawę jej wizerunku, a w niektórych przypadkach dopiero jego...
Potencjał filmowy w Social Media
Od samego początku video tworzone na Facebooka miało pełnić funkcję zwiększania zasięgu udostępnionego posta. Dziś opcje reklamowania fanpage za pomocą filmu są o wiele bardziej rozbudowane. Video możesz zastosować do osiągnięcia wielu celów reklamowych, podobnie jak...
Cennik filmów. Co wpływa na wycenę?
Pierwszy etap wyceny: koncepcja i określenie zaawansowania produkcji filmowej Postanowiliśmy bardziej szczegółowo skupić się na elementach, od których zależy ostateczny koszt stworzenia wideo do wykorzystania zarówno w internetowych kanałach dystrybucji (YouTube,...
Kryzys w social media
Nikon & Segritta, Play & Podróżniccy, Wedel & iWoman , Żytnia– to tylko niektóre z głośnych przypadków kryzysów w social media, które stały się już nieodłącznym elementem funkcjonowania marek w tym obszarze Internetu. Jak przebiegają takie zdarzenia, czy...
Marketing sklepu odzieżowego
Mimo faktu, iż sklepy odzieżowe spotkać możemy dosłownie na każdym rogu ulicy, przedsiębiorcy chętnie otwierają kolejne butiki. Warto jednak przed otwarciem własnego biznesu wziąć pod uwagę kilka istotnych aspektów. Celem tego artykułu jest poruszenie...
Marketing dla firmy logistycznej
Na początku roku wiele firm logistycznych koncentruje się na opracowaniu swojego planu marketingowego. Ich celem jest zwiększenie sprzedaży poprzez określone działania promocyjne i reklamowe. Dla firm, które są odpowiedzialne za transport towarów z punktu A do B,...
Marketing dla firmy kosmetycznej
Początkujący właściciele firm czy salonów kosmetycznych często nie zawracają sobie głowy przygotowaniem dokładnego planu marketingowego swojego biznesu. Powodem może być brak czasu lub po prostu uważają to za mniej ważne. Zbyt zajęci codziennymi obowiązkami, nowymi...
Jak wykorzystać Social Media w promowaniu firmy
Media społecznościowe dają ogromne możliwości marketingowe dla firm każdej wielkości. Umożliwiają przede wszystkim interakcje oraz udostępnianie i tworzenie treści. To skuteczny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów. Jeśli nie rozmawiasz bezpośrednio z...
Różnice pomiędzy tradycyjnymi formami reklamowymi, a nowoczesnymi kanałami komunikacji
Nie ulega wątpliwości, że reklama jest dźwignią handlu. Zarówno jej tradycyjna wersja, jak i ta publikowana za pomocą współczesnego kanału komunikacji, odgrywa niezwykle istotną rolę w funkcjonowaniu każdego podmiotu gospodarczego. Zrozumienie mechanizmu działania obu...