Marketing w służbie zdrowia
W dzisiejszych czasach rynek służby zdrowia nieustannie się zmienia. Ze względu na jakość usług, Polacy coraz częściej wybierają prywatne ośrodki. Bardzo częstym zjawiskiem jest również korzystanie z zabiegów medycyny estetycznej. Prowadzenie własnej placówki...
Marketing restauracji
Nie znam osoby, która na jakimś etapie swojego życia nie chciałaby prowadzić pubu czy restauracji. Romantyczne wyobrażenie o niekończącym się potoku zadowolonych klientów i znajomych, wyobrażenie nieskomplikowanego i przyjemnego biznesu szybko jednak zostaje...
Schron antykryzysowy, czyli prowadzenie firmy w czasie epidemii. Jak przetrwać, nie tracąc swojego dorobku?
ażda sytuacja kryzysowa dostarcza kilka możliwości rozwiązań: można starać się przetrwać, liczyć na rząd, który pomoże przedsiębiorcy materialnie i prawnie lub… można próbować rozwinąć swoją firmę, wychodząc z kryzysu wzmocnionym o nowe...
Jak zacząć z social media, subiektywny spis najważniejszych czynników
Podstawy doboru celi i narzędzi w Social Media Na początek należy zadać sobie pytanie, jaki cel ma przyświecać prowadzeniu działań w social mediach. Pierwsza uwaga: to kanał, który można wykorzystać skutecznie lub istnieć "bo inni także mają swoje strony". Inaczej...
Idealna karta produktu
Jak napisać dobry opis na karcie produktu? Być może w pierwszej chwili wywołam niemałą konsternację, ale… nie ma jednego słusznego przepisu na idealny opis produktu. W tym artykule więc nie będę się odnosił do "składników idealnego opisu" jak aspekty techniczne...
Jak skutecznie przekazać swoje oczekiwania wykonawcy, czyli co brief powinien zawierać
Z czego wynika większość problemów przy realizacji różnorakich projektów? Jak pokazuje praktyka, to brak umiejętności komunikacyjnych. Z jednej strony klient mający niesprecyzowane, często nierealne oczekiwania, rzucający ogólnikami "elegancki, ładny, nowoczesny", z...
Storrytelling, czyli umiejętność fajnego gawędziarstwa
kilku względów najchętniej przeniósłbym się w czasy dość odległe, kiedy brak obrazków, telewizji, internetu i gotowych przekazów musiał być zastąpiony przez inne formy komunikacji z człowiekiem. Nie mam na myśli serenad pod oknem, skrupulatnie...
Przypadek beznadziejny: Kolejna pizzeria w mieście, czyli marketing restauracji
Ciężkie początki Kiedy w lutym 2015 roku zaczęliśmy rozmowy z klientem, nic nie sugerowało takiego rozwoju sytuacji. Kolejna pizzeria w mieście. Kielce powoli wyrastają na miejsce, gdzie nawet kebabów i kantorów jest mniej (a z tego słyniemy, wystarczy przejść...
Eksperci od kropek, czyli SEO Yoast do pozycjonowania
Internet ma to do siebie, że nie znosi bezruchu, raz po raz kiełkuje nowa moda. A to bucket challange, a to "dacie darmową pizzę, jak będzie 1000 komentarzy pod screenem?". Jedne są śmieszne, inne mniej. Kolejne to takie, które wprowadzają zamęt i rozpowszechniają...
Teksty na stronę firmową: Nie oszczędzaj na jakości
"Jakość pamięta się o wiele dłużej niż cenę" - ten cytat Gucciego powraca w mediach społecznościowych dosyć często. Nic dziwnego - sentencję można przypisać do każdej branży. Odniosę ją do copywritingu, czyli sztuki pisania tekstów. Udowodnię, że jeśli chodzi o teksty...
Zmiana w algorytmie Google
23 września 2016 Google oficjalnie potwierdziło wprowadzenie "Pingwina", czyli części algorytmu odpowiedzialnej za rankujące czynniki zewnętrzne (odnośniki) w czasie rzeczywistym. Do tej pory odbywało się to cyklicznie, począwszy od 2012 roku. Co to oznacza dla...
Ograniczenie mobilnych reklam
Google najwyraźniej zauważyło problem irytujących reklam w wersjach mobilnych stron, ponieważ zapowiedziało walkę z procederem od 10 stycznia 2017 roku. Zaryzykuję stwierdzenie, że właściciele stron nie mają złych intencji. Jednak często zastosowane mechanizmy i...
Kursor na Marketing – relacja z konferencji
10 maja 2016 w Krakowie odbyła się 3. edycja spotkania marketingowego „Kursor na Marketing”. Wcześniejsze edycje dotąd miały miejsce w Katowicach. Tematem przewodnim krakowskiej edycji był marketing na Facebooku. Organizatorzy zaznaczali, że na konferencji pojawią się...
Ile za te lajki na funpagu?
ytuł jest nieco przekorny, ale tego typu sytuacje i pytania naprawdę mają miejsce. To codzienna rzeczywistość i mantra każdej firmy czy freelancera zajmującego się social media. Mail, telefon, wycena, a następnie pytanie: "To ile będę miał lajków...
Copywriting: Bądź jak Radio Trójka, czyli dlaczego potrzebujesz skutecznych tekstów
Artykuł ten będzie bazować na cytacie, który padł niedawno ze strony klientki. Przejęliśmy ją od innej zaprzyjaźnionej agencji ze słowami, że jest to klientka wymagająca i nie umieją dojść do porozumienia w sprawie tekstów, więc może nam się uda. Okazało się, że...