Social Media. Facebook,
Instagram i inne
Wykorzystaj potencjał profili
firmowych
WYCENA
Dlaczego powinieneś pomyśleć
o prowadzeniu social media?
Social media to idealne miejsce na wykreowanie wizerunku firmy oraz napędzenie zainteresowania na produkty i usługi. Nie tylko zyskasz szansę na komunikowanie się z obecnymi i/lub przyszłymi klientami, ale przede wszystkim to Twoja szansa na skuteczną promocję. Prowadzenie firmowych kanałów social media bywa czasochłonne, a do tego wymaga połączenia kompetencji grafika, copywrittera, montażysty filmowego i stratega.
Statystyki nie kłamią: Aż 25,7 mln Polaków korzysta
z internetu, a z tego 13 milionów korzysta z mediów społecznościowych, przeznaczając na nie średnio 2,1 h/dobę (dane na rok 2015, za: SMMeasure oraz raport „We are social”). Z Facebooka korzysta 20 mln
użytkowników, a niecałe 3 mln z Instagrama (stan na październik 2015, za Gemius).
To właśnie w internecie odnajdziesz swoich klientów!
WYCENA
Co zyskasz przekazując
prowadzenie Social Media nam?
- zbudujesz wizerunek firmy w sposób dla Ciebie pożądany
- podtrzymasz relację z dotychczasowymi klientami
i wzmocnisz ich lojalność - dotrzesz do osób, które wcześniej Twojej firmy/usługi nie znały
- zyskasz szansę na podjęcie dialogu ze społecznością, co umożliwi poznanie jej potrzeb
- dokładnie przedstawisz swoją ofertę (również sper sonalizowaną konkretnej grupie docelowej)
- wypromujesz swoją firmę, wykorzystując potencjał reklam w mediach społecznościowych, które uznawane są za najszybszy, najskuteczniejszy
i jednocześnie najtańszy sposób na dotarcie do klientów i promocję usługi
Zobacz co dostaniesz
w ramach usługi obsługi
firmowych social media:
Sesje fotograficzne i filmowe
W ramach prowadzenia działań, oferujemy
tworzenie profesjonalnych sesji
filmowych i zdjęciowych.
Dedykowany Social Media Manager
Do projektu zostanie przydzielona przynajmniej jedna osoba, która pozna specyfikę branży, słabe i mocne strony konkurencji, która będzie służyła radą i pomocą w przypadku kryzysu.
Wsparcie graficzne
Infografiki, przeróbki zdjęć, projekty graficzne. Zapewniamy pomoc grafika, który zapewni efektowne materiały.
Strategia i analityka
Pomożemy w ustaleniu strategii oraz zapewnimy niezbędne narzędzia analityczne służące obserwacji postępów przeprowadzonych działań
WYCENA
Nasza propozycja wspólnych działań w social media
Aby odpowiednio wykorzystać potencjał i szanse, jaką dają social media, najlepiej jest powierzyć zadania
doświadczonej agencji. Tylko odpowiednio
i systematycznie prowadzone strony firmowe na
Facebooku czy Instagramie są gwarancją wzrostu
zainteresowania i zaangażowania ze strony fanów.
Nie wspominając, że jest to również spora oszczędność czasu i pieniędzy.
Specjalizujemy się w prowadzeniu fanpage’y dla małych
i średnich firm. Do tej pory współpracowaliśmy z firmami z branż: rozrywka, gastronomia, hotele i spa.
Jednak żadna branża nie jest nam obca! Nasz zespół tworzą specjaliści z odpowiednią wiedzą oraz
praktycznym podejściem, jak copywriterzy oraz tzw. social media ninja, którzy codziennie wspierają klientów swoimi pomysłami, wiedzą i kreatywnością.
Głównym obszarem naszej działalności jest Facebook oraz Instagram.
Co składa się na naszą ofertę?
FANPAGE
- przygotowanie strategii komunikacyjnej dla social media obejmującej to, jak i w jaki sposób będzie prowadzony fanpage oraz dialog z fanami
- aktywne prowadzenie fanpage’y poprzez zamieszcza nie postów, włącznie z wyszukiwaniem i przygotowywaniem niezbędnych mate riałów
- przygotowanie materiałów graficznych oraz opcjonalnie zdjęć (sprawdź naszą ofertę na sesję fotograficzną)
- utrzymywanie relacji i kontaktu z fanami poprzez odpowiadanie na
pytania, komentowanie ich wypowiedzi itd.
KAMPANIE REKLAMOWE W SOCIAL MEDIACH
- zaplanowanie kampanii reklamowych zgodnie z celami firmy
- przygotowanie projektów graficznych
- wdrożenie i obsługa reklam
- zarządzanie budżetem
- monitoring skuteczności reklam
Wybierz DirtyDot do prowadzenia firmowych social media.
Zdajemy sobie sprawę, że świat social mediów jest dla niektórych światem zupełnie obcym, dlatego stawiamy przede wszystkim na wsparcie i pomoc naszym klientom. Zawsze służymy radą, a do zadań podchodzimy z niezwykłą starannością. Nasze działania w social mediach opieramy na doświadczeniu, stałym analizowaniu i monitorowaniu współczesnych trendów, badaniu i maksymalnym wykorzystaniu social media jako narzędzie marketingowe.
WYCENA
Słowniczek pojęć Social Media
Co to jest Edge Rank
Edge Rank to algorytm Facebooka, który wyznacza pozycję wpisów na tablicy użytkowników. Serwisy społecznościowe, podobnie jak wyszukiwarki internetowe, są każdego dnia zalewane potokiem informacji. Nie wszystkie są wartościowe i potrzebne, ale skutecznie zajmują miejsce treści ważnych i spersonalizowanych. Miejsce naszych treści. Wpisy, które przebiją się wśród innych muszą być zatem atrakcyjne dla użytkownika, zaciekawić go, zaangażować i zachęcić do interakcji.
Edge Rank to składowa trzech elementów:
Time Decay (świeżość, aktualność wpisu) – im bardziej aktualny wpis, tym większa szansa, że zajmie wysoką pozycję na tablicach użytkowników.
- Weight (waga aktywności) – Facebook premiuje wpisy świadczące o zaangażowaniu użytkownika w interakcję. Tym samym komentarze „ważą” więcej niż kliknięcia „lubię to”, a udostępnienie jest ważniejsze niż komentarz (szacuje się, że 4 kliknięcia „lubię to” = 1 komentarz, 2 komentarze = 1 udostępnienie).
- Affinity (intensywność interakcji) – współczynnik będzie wyższy w przypadku interakcji regularnej, a więc tej zachodzącej z fanami, i dwustronnej (komentarze z obu stron itp.).
Nasza treść ma o wiele większą widoczność w okresie największej aktywności fanów i potencjalnych klientów. Istotna jest zarówno intensywność aktywności fanów, jak i jej waga. Gdy użytkownicy „lubią to”, komentują, wpisują się na naszą tablicę bądź dzielą naszymi wpisami (im częściej, tym lepiej), ER marki rośnie wprost proporcjonalnie do jej widoczności na tablicach bądź tickerach użytkowników Facebooka.
Co to jest Twitter? (aktualnie X)
„X: – Twitter to darmowy serwis społecznościowy, należący do kategorii mikroblogów. Funkcjonuje on w sieci od 2006 roku. Jego założycielami są Jack Dorsey, Ev Williams oraz Biz Stone.
Twitter pozwala użytkownikom na zamieszczanie krótkich wypowiedzi do 280 znaków (tzw. tweetów). Są one wyświetlane na stronie użytkownika oraz udostępniane tym, którzy go obserwują.
W serwisie wykorzystywane są tagi (#), dzięki którym post jest umieszczany w danej kategorii.
Posty na Twitterze można zamieszczać zarówno ze strony użytkownika jak i za pomocą aplikacji na urządzenia mobilne.
Logo Twittera to niebieski ptak. Nazywany jest Larry the Bird na cześć amerykańskiego koszykarza, Larry’ego Birda.
Z serwisu korzystają chętnie zarówno osoby prywatne jak i publiczne (m.in. politycy, celebryci i dziennikarze). Swój profil na Twitterze ma nawet papież i należy on do jednej z najbardziej wpływowych osobistości portalu.
Co to jest Instagram?
Instagram to aplikacja na urządzenia mobilne, pozwalająca na modyfikowanie i przekształcanie wykonanych zdjęć oraz na natychmiastowe zamieszczenie ich na serwisach społecznościowych. Nazwa dotyczy również strony internetowej, która jest połączona z aplikacją.
Instagram jest dostępny na systemy operacyjne iOS oraz na Androida i przekroczył już liczbę 9,2 mln aktywnych użytkowników w Polsce, co daje olbrzymi potencjał reklamowy.
Aplikacja nadaje zdjęciom charakterystyczny, kwadratowy kształt. Dodatkowo oferuje wiele filtrów, dzięki którym mamy możliwość na modyfikację utworzonych zdjęć. Może ona też zostać połączona z naszym kontem na Facebooku, przez co szybciej dzielimy się fotografiami ze znajomymi.
W kwietniu 2012 roku Instagram został wykupiony przez Facebooka za kwotę 1 mld dolarów.
Co to jest Pinterest
Pinterest to platforma, która pozwala na kreowanie tablic z wybranymi przez użytkownika zdjęciami z sieci.
Tablice mogą być dowolnie zarządzane i edytowane, grupowane tematycznie. Projekty mogą być udostępniane innym.
Dostęp do platformy możliwy jest również dzięki aplikacji na urządzenia mobilne.
Co to jest Youtube
YouTube to serwis internetowy, pozwalający na bezpłatne zamieszczanie, oglądanie i udostępnianie filmów na innych platformach społecznościowych. Posiada on również opcję live streaming, dzięki której możemy oglądać przekaz w czasie rzeczywistym.
Serwis powstał w lutym 2005 roku, a jego założycielami byli trzej byli pracownicy PayPal. W serwisie znajdują się zarówno materiały oficjalne i profesjonalne, np. teledyski, zwiastuny filmów i gier, programy telewizyjne (fragmenty bądź całość), jak i produkcje amatorskie, nakręcone domową kamerą czy komórką i zmontowane przez samych użytkowników Wiele firm (np. Universal Music Group, BBC, Grupa TVN) stało się partnerami YouTube’a, posiadają swoje oficjalne konta w serwisie i zamieszczają tam regularnie wideoklipy. Ponadto liczne imprezy były transmitowane „na żywo” za pomocą serwisu.
Pierwszym filmem opublikowanym w serwisie był „Me at the Zoo”, zamieszczony 23 kwietnia 2005 roku
Od 2006 roku YouTube należy do serwisu Google. Od 2007 serwis posiada lokalne interfejsy na podstawie lokalizacji. Interfejs dostępny jest w 54 językach.
Brand Hero, czyli bohater marki, co to jest?
Brand hero, czyli bohater marki, to graficznie stworzona postać, będąca ikoną marki, jej znakiem rozpoznawczym, elementem, który jednoznacznie się z nią kojarzy. Można ją przyrównać do bohatera bajki lub baśni, który ma nie tylko charakterystyczny wygląd czy sposób mówienia i poruszania się, ale także osobowość, emocje, wartości, konkretny sposób patrzenia na świat i dokonywania jego oceny. Brand hero to unikalny i oryginalny wytwór marketingowy, który ma „zaprzyjaźnić się” z odbiorcą (potencjalnym klientem), ocieplić w jego oczach wizerunek marki i sprawić tym samym, że produkt będzie przez niego pożądany.
Co to jest kampania na Facebook`u?
Facebook – jako najpopularniejszy serwis społecznościowy na świecie – jest doskonałym narzędziem marketingowym. Umożliwia nie tylko prowadzenie działań promocyjnych, ale także komunikowanie się z obecnymi i potencjalnymi klientami. Kampania na Facebooku rządzi się swoimi prawami. Choć jej cele nie różnią niczym od tych, stawianych w przypadku tradycyjnych kampanii reklamowych, podejmowane działania wymagają szczególnego zaangażowania w interakcję z odbiorcami komunikatów.
Facebookowe narzędzia umożliwiają precyzyjne określenie grupy docelowej – liczy się tu przede wszystkim wiek i płeć klientów, ale istotne mogą okazać się także takie czynniki jak miejsce zamieszkania, wykształcenie, zarobki czy zainteresowania. Akcje promocyjne często przyjmują postać konkursów bądź eventów, w których pozyskanie nowych klientów jest tak samo ważne, jak budowanie wizerunku i świadomości marki. Działania w ramach kampanii na Facebooku powinny mieć stały charakter – wpisy pojawiające się po zakończeniu promocji służą budowaniu długofalowych relacji z fanami.
Monitoring Social Media
Monitoring social media jest częścią monitoringu Internetu. Niesie odpowiedź na pytanie, z jakim zainteresowaniem spotykają się nasze propozycje……pomaga odkryć realne potrzeby i oczekiwania obecnych i potencjalnych klientów i sprawnie na nie zareagować. Raport z monitoringu social media jest dla firmy wskazówką w planowaniu działań promocyjnych.
Co to jest fanpage?
Fanpage to „strona fanowska”, specjalna witryna na Facebooku skupiająca ludzi (fanów), zainteresowanych konkretnym produktem, marką bądź osobą. Fanpage jest nie tylko modnym, ale przede wszystkim skutecznym narzędziem marketingowym……pomaga pozyskać nowych klientów, utrwalić relacje z dotychczasowymi konsumentami, wypromować markę, ugruntować i wzmocnić jej pozycję, a przede wszystkim stworzyć przyjazny wizerunek firmy/osoby, nadążającej za trendami i potrafiącej docenić zaufanie i zaangażowanie swoich fanów. Istotą fan page jest jego content, czyli publikowana treść. Atrakcyjne, zachęcające do interakcji (polubienia, angażowania się w dyskusji, udostępniania, polecania znajomym) wpisy przyciągają nowych fanów i budują renomę marki.