Edge Rank to algorytm Facebooka, który wyznacza pozycję wpisów na tablicy użytkowników. Serwisy społecznościowe, podobnie jak wyszukiwarki internetowe, są każdego dnia zalewane potokiem informacji. Nie wszystkie są wartościowe i potrzebne, ale skutecznie zajmują miejsce treści ważnych i spersonalizowanych. Miejsce naszych treści. Wpisy, które przebiją się wśród innych muszą być zatem atrakcyjne dla użytkownika, zaciekawić go, zaangażować i zachęcić do interakcji.
Edge Rank to składowa trzech elementów:
Time Decay (świeżość, aktualność wpisu) – im bardziej aktualny wpis, tym większa szansa, że zajmie wysoką pozycję na tablicach użytkowników.
- Weight (waga aktywności) – Facebook premiuje wpisy świadczące o zaangażowaniu użytkownika w interakcję. Tym samym komentarze „ważą” więcej niż kliknięcia „lubię to”, a udostępnienie jest ważniejsze niż komentarz (szacuje się, że 4 kliknięcia „lubię to” = 1 komentarz, 2 komentarze = 1 udostępnienie).
- Affinity (intensywność interakcji) – współczynnik będzie wyższy w przypadku interakcji regularnej, a więc tej zachodzącej z fanami, i dwustronnej (komentarze z obu stron itp.).
Nasza treść ma o wiele większą widoczność w okresie największej aktywności fanów i potencjalnych klientów. Istotna jest zarówno intensywność aktywności fanów, jak i jej waga. Gdy użytkownicy „lubią to”, komentują, wpisują się na naszą tablicę bądź dzielą naszymi wpisami (im częściej, tym lepiej), ER marki rośnie wprost proporcjonalnie do jej widoczności na tablicach bądź tickerach użytkowników Facebooka.