Od samego początku video tworzone na Facebooka miało pełnić funkcję zwiększania zasięgu udostępnionego posta. Dziś opcje reklamowania fanpage za pomocą filmu są o wiele bardziej rozbudowane. Video możesz zastosować do osiągnięcia wielu celów reklamowych, podobnie jak w przypadku kampanii z użyciem grafiki i tekstu.

Statystyki stworzone przez Facebooka pokazują, że w ostatnim czasie ilość wyświetlanych filmów przez użytkowników wzrosła aż o 50%. To tylko potwierdza, że stworzenie video reklamy pozwoli Ci na rzeczywisty wzrost rozpoznawalności Twojej marki oraz zwiększenie sprzedaży.

Odpowiednie targetowanie reklamy sprawi, że Twoje video dotrze dokładnie do Twojej grupy docelowej, potencjalnie zainteresowanej Twoim produktem czy usługą. Targetować odbiorców możesz m. in. na podstawie płci, lokalizacji, zainteresowań, pracy zawodowej czy zachowań. Zdecydowanym plusem każdej video reklamy jest to, że jest ona w pełni responsywna, nie musisz więc obawiać się, że ktoś nie obejrzy Twojego przekazu z urządzenia mobilnego. o reklamach video na Facebooku mówi się tak:

Reklamując się na Facebooku, wiemy dokładnie, do ilu osób docierają nasze filmy – to coś, co nie było możliwe przy zastosowaniu tradycyjnych kanałów (źródło)

Poza grupą docelową Twojej kampanii należy określić harmonogram wyświetlania reklam oraz budżet, jaki możesz przeznaczyć na reklamę. Budżet możesz rozliczać codziennie lub ustawić maksymalny limit kosztów, jakie możesz ponieść w cyklu wyświetlania posta sponsorowanego. Video warto zamieścić bezpośrednio na Facebooku, ponieważ wówczas osiąga ono większe zasięgi. W porównaniu do linka udostępnionego z YouTube’a film udostępniony bezpośrednio na Facebooka osiąga aż 10 razy większy zasięg. W każdej chwili możesz sprawdzić, jakie efekty przynosi Twoja kampania, klikając odpowiednią zakładkę w menedżerze reklam.

agencja reklamowa dirtydot

By spełnić swój cel, każde video do kampanii reklamowej musi być odpowiednio wykreowane. Jeśli celem reklamy jest call to action ze strony odbiorcy, to twórcy video muszą zrobić wszystko, by przyciągnąć jego uwagę. Może również zależeć Ci na tym, aby stworzyć tzw. grupę remarketingową. Działania remarketingowe to nic innego jak ponowne przedstawienie przekazu reklamowego użytkownikom, którzy wcześniej obejrzeli Twoją video kampanię na Facebooku. Reklama może pojawić się na Facebooku lub innych stronach, które odwiedzi dany użytkownik. W dobie wszechobecnych reklam remarketing pozwala skutecznie docierać do potencjalnych klientów, a tym samym zwiększać sprzedaż. Postaraj się w swojej reklamie przekazać filozofię swojego biznesu, opowiedzieć jakąś historię związaną z Twoją działalnością. Końcową fazą tworzenia video kampanii na Facebooku jest dodanie odpowiedniego tekstu reklamowego do video.

Przykładem marki, która idealnie łączy wszystkie możliwości video w promocji na Facebooku jest Allegro. Zdecydowana większość ich filmów oparta jest na zasadach storytellingu – opowiada jakąś historię. Twórcy dzielą video na poszczególne kategorie produktów oraz dopasowują je do różnych grup docelowych. Znaleźliśmy jeden z nowszych przykładów – prezentację trampolin w otoczce oderwania się od rzeczywistości.

Badanie skuteczności produkcji video w social media

Jeśli chcesz dowiedzieć się, jaką skuteczność miał Twój przekaz reklamowy, wystarczy rzucić okiem na statystyki dostępne w menedżerze reklam. Będziesz mieć do nich dostęp cały czas, również po zakończeniu emisji reklamy. Planując video kampanię na Facebooku, warto stworzyć kilka zestawów reklam różniących się od siebie wykorzystanym video, treścią tekstową, parametrami związanymi z targetowaniem grupy docelowej czy harmonogramem. Poza tym, że zróżnicowana treść pozwoli Ci trafić do szerszej grupy odbiorców, to otrzymasz informację zwrotną, w jaki sposób najlepiej tworzyć kolejne kampanie reklamowe. Użytkownicy Facebooka zaglądają do aktualności średnio 14 razy dziennie, warto więc, by każdy mógł dotrzeć do Twojego przekazu reklamowego.

Przygotowując kampanię video dla Twojej marki, warto zadbać o to, by wykorzystane materiały filmowe były wysokiej jakości. Widz przenosi emocje związane z obejrzanym filmem na firmę. Aż 62% odbiorców, którzy obejrzeli niskiej jakości materiał filmowy, ma złe zdanie o całej marce. Pamiętaj, że jeden film może pracować dla Twojego biznesu przez całe lata.