Rozpoznawalność marki to stopień w jakim konsument jest w stanie poprawnie zidentyfikować konkretny produkt lub usługę na podstawie efektów wizualnych takich jak: logo, opakowanie, slogan, czy elementy kampanii reklamowej, niekoniecznie mając w danym momencie styczność z jego nazwą.

Aby zbudować rozpoznawalność marki, firmy często podejmują liczne współprace z innymi organizacjami. Jest to szczególnie częste i polecane w przypadku młodych marek, bądź tych, które w ostatnim czasie niezbyt dobrze prosperują na rynku. Dzięki wzajemnej promocji, zwiększa się szansa na dotarcie do nowych grup odbiorców.

Ponadto, elementem bez którego rozpoznawalność marki nie ma racji bytu, jest wielopłaszczyznowa reklama. Aby marka skutecznie zapadła w pamięci konsumenta, warto zainwestować w oryginalną kampanię reklamową. Nie jest to jednak zabieg jednorazowy. Żeby utrzymać rozpoznawalność, należy podążać ścieżką przemyślanej strategii marketingowej. Marka o wysokim stopniu rozpoznawalności jest w stanie osiągnąć stabilną i mocną pozycję wśród konkurentów. Bardziej rozpoznawalna marka, jest w stanie uzyskać większą sprzedaż produktów i usług niż konkurenci, nawet jeśli pod względem jakości są one porównywalne.