Dzisiaj zajmiemy się prostą metodą wsparcia dla każdego serwisu jakim jest katalogowanie. Algorytm firmy Google nieustannie zmienia się, ewoluuje, kiedyś jeden sposób mógł wystarczyć jako gwarancja wysokich pozycji w wyszukiwarce, teraz należy katalogowanie traktować jako uzupełnienie pozycjonowania strony www przy pomocy bardziej zaawansowanych narzędzi.

Nadal jednak jest to dość skuteczne źródło pozyskania wartościowego linka, dodatkowo nie wymaga zaawansowanej wiedzy technologicznej. W DirtyDot uznajemy iż najważniejsze w pracy pozycjonera to dywersyfikowanie narzędzi oraz metod dlatego niemal zawsze naszą pracę zaczynamy od katalogowania.

Co jest najważniejsze w przypadku doboru odpowiedniego katalogu?

  • Skrypt na jakim jest oparte narzędzie. Uznaliśmy że jednymi z bardziej skutecznych są tzw SeoKatalogi, które umożliwiają umieszczenie linku z anchor tekstem.
  • Unikalny tekst wpisu: kontrowersyjna teza oparta na twierdzeniu że Google źle traktuje duplicate content – powtórzone treści. Różne szkoły pozycjonowania wypowiadają się w tej kwestii, my jednak uważamy iż jeśli nawet nie ma to znaczenia w tym momencie to algorytm może kiedyś brać ten parametr pod uwagę.
  • Wiek oraz „prestiż” katalogu. Nie od dzisiaj wiadomo że domena tym lepsza im starsza. Nowe katalogi niosą także ze sobą ryzyko zniknięcia z indeksu dzięki porzuceniu/nieopłaceniu hostingu/domeny.
  • Ilość backlinków (odsyłaczy do danego katalogu) Wpis będzie miał większą wartość oraz siłę jeśli narzędzie przez nas używane także siłę tę będzie posiadać.

Zapraszamy