Tworzenie stron internetowych

Dobra strona internetowa powinna zastąpić sprzedawcę...

Twój biznes w internecie

Zadbamy o Twój sukces w internecie. Ale na początek, by w nim zaistnieć, potrzebujesz strony www. Zajmiemy się tym kompleksowo! W naszej ofercie znajduje się tworzenie stron www (w tym responsywnych), zajmujemy się również promocją internetową. Żeby jednak o promocji w internecie była w ogóle mowa, potrzebujesz dobrze przygotowanej i zoptymalizowanej strony internetowej, która nie tylko przyciągnie klientów, ale również będzie dobrze się pozycjonowała w Google.

Naszą specjalnością jest projektowanie funkcjonalnych i estetycznych stron www. Do każdego projektu podchodzimy profesjonalnie, ale zarazem kreatywnie, pamiętając o tym, jakie zadanie strona ma spełniać. Tworzymy autorskie i dedykowane strony szyte na miarę każdego biznesu. Każdą stronę wypełnimy treścią oraz stosownymi grafikami i zdjęciami. Nie tylko zaprojektujemy graficznie Twoją stronę, ale też technicznie ją wdrożymy.

 

Strony internetowe na każdą kieszeń

Najczęściej pracujemy z darmowym CMS Wordrpess, który, jak uznaliśmy, jest bardzo przyjazny użytkownikowi, a ergonomia użytkowania stawia go w czołówce dostępnych systemów. Dodatkowo nie bez znaczenia jest dobra optymalizacja stron, dzięki czemu od razu mamy przewagę nad konkurencją, która używa innych CMS. Dzięki zaangażowanej społeczności skupionej wokół wymienionej platformy dostajemy rozwiązanie, które umożliwia stworzenie prostej strony www, bloga lub zaawansowanego sklepu internetowego posiadającego wszystkie niezbędne funkcjonalności związane z e-commerce.

Z nami zyskasz użyteczne i estetyczne:

  • strony internetowe dla firm
  • sklepy internetowe
  • indywidualne projekty graficzne stron www
  • projekty i realizacje stron typu landingpage
  • strony dostosowane do urządzeń mobilnych (RWD)

Poniżej kilka rad, jak zbudować dobrą stronę internetową od strony merytorycznej, czyli garść zasad, którymi kierujemy się przy tworzeniu stron www.

 

Ile to może kosztować

poprowadzimy Cię krok po kroku
WYCEŃSprawdź jak projektujemy strony internetowe

Dlaczego powinniśmy zaprojektować stronę www dla Ciebie?

  • projektujemy strony internetowe z pasją, uzupełniając wiedzę techniczną umiejętnościami związanymi z fotografią
  • preferujemy rozwiązania dostosowane do konkretnych przypadków – nie lubimy sztampy!
  • jesteśmy wrażliwi na estetykę i design
  • jesteśmy dyspozycyjni i zorganizowani
  • chętnie doradzimy i wesprzemy w wyborze odpowiedniego rozwiązania
  • nie lubimy się zamykać na zmiany i innowacje
  • jesteśmy wrażliwi na estetykę i design
  • (opcjonalnie) jesteśmy w stanie przygotować dedykowaną sesję zdjęciową produktów, portretową lub reklamową – nic tak nie wyróżnia na tle konkurencji jak unikalne fotografie.

 

Co otrzymasz w ramach naszej usługi:

  • pomożemy zredagować treści
  • doradzimy optymalną strukturę strony
  • zainstalujemy Google Analytics dla analityki
  • przeprowadzimy optymalizację strony pod względem szybkości działania, poprawnego zastosowania znaczników HTML, takich jak “alt” w zdjęciach, nagłówków itd.
  • pomożemy w szybkiej indeksacji strony
  • przeprowadzimy szkolenie z zakresu używania CMS

Strony responsywne:

  • oferujemy stworzenie projektu dostosowanego do urządzeń mobilnych takich jak smartphony, tablety
  • dostosowujemy istniejące projekty do urządzeń mobilnych

Dokładny opis usługi został opisany na stronie dotyczącej oferty na stworzenie stron RWD.

Słowniczek pojęć związanych z tworzeniem stron internetowych

Web usability - co to takiego?

Web usability, czyli użyteczność stron internetowych, to zbiór cech strony internetowej odnoszących się do jej funkcjonalności oraz szeroko pojętej ergonomii. Innymi słowy, strony internetowe skonstruowane zgodnie z zasadami web usability są intuicyjne, łatwe w obsłudze oraz przyjazne dla użytkownika.

Zasady, których przestrzeganie poskutkuje stworzeniem użytecznej stron www, sformułował w latach 90 XX w. Duńczyk Jakob Nielsen. Otóż na komfort użytkowania strony internetowej wpływa 5 czynników. Są to:

  • Przyswajalność (learnability) określająca stopień trudności wykonania najprostszych zadań przy pierwszym kontakcie z produktem, w tym przypadku ze stroną internetową;
  • Efektywność (efficiency) określająca czas potrzebny użytkownikowi do wykonywania zadań w sytuacji, gdy już poznał podstawowe mechanizmy działające na stronie;
  • Zapamiętywalność (memorability), która mówi o tym, jak szybko internauta przypomni sobie sposób korzystania ze strony po dłuższej na niej nieobecności;
  • Błędy (errors), czyli ilość błędów popełnianych przez użytkowników;
  • Satysfakcja (satisfaction), która określa poziom satysfakcji użytkownika odnośnie korzystania ze strony.

Warto pamiętać, że wszystkie powyższe czynniki są równie ważne i nadmierne skupienie się na którymkolwiek z nich może spowodować niedostatki w pozostałych. Poza tym należy również wiedzieć o optymalizacji kodu strony – musi ona działać bezawaryjnie i stosunkowo szybko.

W praktyce web usability przejawia się na kilka sposobów. Strona, która jest stworzona w oparciu o wyżej przytoczone zasady, pozwala na szybki i bezproblemowy dostęp do zgromadzonych na niej informacji. Proste w użytkowaniu menu, zoptymalizowany kod, brak niepotrzebnych skryptów, animacji oraz reklam, dobra szybkość działania, a także bezpieczna zawartość sprawiają, że internauta z pewnością skorzysta z naszej strony w przyszłości. Dlatego jeżeli jesteście Państwo zainteresowani posiadaniem strony internetowej stworzonej w oparciu o zasady web usability, służymy umiejętnościami.

Layout – co to jest i z jakich części się składa?

Layout to inaczej projekt układu graficznego tradycyjnej lub elektronicznej publikacji. Obecnie najczęściej używa się tego terminu w szeroko pojętej reklamie graficznej oraz tworzeniu stron www, chociaż oryginalnie dotyczył on przede wszystkim działań związanych z DTP.

Layout strony wykonywany jest przez grafików w programie graficznym. Zawiera wszystkie elementy, które ukażą się oczom użytkownika strony po kliknięciu w prowadzący do niej link. Są to przede wszystkim nagłówki, logo, slogan reklamowy, tekst na stronie, kształt poszczególnych działów oraz podstron, a także wzajemny układ wszystkich wyżej wymienionych elementów. Do tego należy dodać tło, kolorystykę, konwencję graficzną, wielkość oraz proporcje pomiędzy powyższymi elementami, ich umiejscowienie, a także niezliczoną ilość drobnych detali, które tworzą przyjazny i nowoczesny wygląd strony.

To właśnie detale odróżniają pracę profesjonalisty od utalentowanego amatora. Stworzenie layoutu polega nie tylko na biegłości w łączeniu kształtów oraz kolorów, ale rozmieszczeniu ich w taki sposób, żeby wygląd strony pozytywnie wpłynął na jej użytkownika i zachęcił do dalszej interakcji. Obecność światłocienia, zaokrągleń, kontrastów, spadów, płaszczyzn oraz linii prostych, a także nasycenie kolorów – każdy z tych drobnych elementów ma wpływ na uwagę odbiorcy.

Wykonanie dobrego layoutu, a następnie przeniesienie go na stronę jest równie ważne, co dobrze wykonane prace SEO/SEM. Dzięki pracy grafików budowa pozytywnego odbioru firmy będzie się odbywać już od podstawowego, graficzno-wizerunkowego poziomu naszej strony.

Jak powinna wyglądać dobra strona internetowa?

Nie ma jednego prostego przepisu na zaprojektowanie dobrej strony internetowej. Jak zawsze w takich przypadkach rządzą gusta, które sprawiają, że jednej osobie podoba się coś zupełnie innego niż drugiej. Ważne jest również, do kogo strona ma być adresowana (inne oczekiwania mają nastolatkowie, inne np. prezesi spółek) i czego mają dotyczyć prezentowane na niej treści. To wszystko nie zmienia jednak faktu, że istnieje zbiór uniwersalnych zasad, dzięki którym nasza strona internetowa ma szansę zaistnieć w sieci i zyskać grono wiernych sympatyków.

Przede wszystkim powinniśmy postawić na ładną, ale nie nachalną grafikę. Walory wizualne są ważne, ale nie możemy zapominać, że są tylko dodatkiem do treści. Grafika nie powinna przeszkadzać w dostępie do informacji i utrudniać obsługi strony (np. spowalniać jej wczytywanie).

Niezwykle ważne jest, by strona posiadała intuicyjne menu, dzięki któremu będziemy mogli po niej łatwo nawigować, a co za tym idzie bez problemu dotrzemy do interesujących nas wiadomości. Jeśli nasza strona jest rozbudowana, warto stworzyć na niej wyszukiwarkę.

Ważne są też treści, jakie umieszczamy na stronie. Warto napisać kilka słów o sobie (czy o firmie/produkcie/usłudze, której dotyczy serwis), a także umieścić dane kontaktowe. Jeśli strona ma być czymś więcej niż tylko wizytówką, warto pomyśleć o aktualnościach lub blogu. Decydując się na takie rozwiązanie musimy być skrupulatni w dodawaniu nowych wpisów – nie ma nic gorszego niż dawno nieaktualizowana strona. Dbajmy również o poprawność językową notek.

Postawmy też na interaktywność – np. możliwość komentowania tekstów. Zadbajmy też o odpowiednie wypozycjonowanie strony oraz odświeżanie jej raz na kilka lat z uwzględnianiem aktualnie obowiązujących trendów i rozwiązań technicznych.

Jak stworzyć przyjazny interfejs użytkownika?

Projektując stronę internetową najczęściej w pierwszej kolejności skupiamy się na jej oprawie graficznej. Owszem, efekt wizualny jest bardzo istotny, ale jeszcze ważniejsze jest stworzenie przyjaznego interfejsu, który sprawi, że użytkownik dobrze poczuje się na stronie i będzie chciał na nią wracać.

Intuicyjność – to słowo-klucz każdego dobrego interfejsu. Porządnie zaprojektowana strona powinna być wygodna w użyciu do tego stopnia, że nawet będąc na niej po raz pierwszy w życiu nie będziemy mieć żadnych kłopotów z nawigacją, a co za tym idzie ze znalezieniem interesujących nas treści. By tak się stało, należy przestrzegać kilku podstawowych zasad, które na przestrzeni lat stały się już obowiązującym standardem. Warto na przykład umieścić na górze serwisu logo, które będzie jednocześnie odnośnikiem do strony głównej. Dzięki temu użytkownik w każdej chwili będzie w stanie na nią wrócić i od nowa rozpocząć poszukiwania interesujących go rzeczy. Również wyświetlanie obecnej lokalizacji pozwoli użytkownikowi na zorientowanie się, w jakiej części portalu się znajduje, podobnie jak mapa strony, którą można umieścić np. na dole strony.

Bardzo ważne jest także bycie konsekwentnym. Jeśli na jednej podstronie linki mają określony styl, na innej nie możemy wprowadzać odmiennego rozwiązania. Starajmy się wyróżnić wizualnie to, co na stronie najważniejsze. Dajmy użytkownikowi maksimum informacji o tym, co dzieje się w serwisie (np. z jakiego powodu wyświetlił się błąd), a także sprawmy, by poczuł się jak w domu, korzystając ze sprawdzonych w innych, popularnych serwisach układów treści.

Korzyści z posiadania dobrej strony WWW

O sposobie reklamowania swojej firmy można byłoby pisać bardzo wiele. Współczesny świat daje nam bowiem możliwość sięgnięcia po przeróżne formy reklamy w odmiennej postaci. Można wręcz powiedzieć, że roi się na rynku marketingowym od ulotek, broszur czy katalogów, jednak obecnie, w codzienności zawładniętej przez Internet, najbardziej nośnym przedmiotem promowania firmy jest strona www.

Posiadanie dobrej strony internetowej jest wprost kluczem do sukcesu firmy. Sprawia, że wiadomość o biznesie, który prowadzimy, trafia do ogromnej liczby osób, przez co jesteśmy zauważalni i mamy szansę utrzymać się jak najdłużej. Jest jednak bardzo istotna kwestia, która niestety umyka wielu przedsiębiorcom. Budują oni strony internetowe z zamiarem zaistnienia w sieci jako kolejna firma, ale nie zdają sobie sprawy z tego, że będą właśnie tą kolejną w danej branży, a nie wyjątkową i niepowtarzalną. By więc nie stać się bezbarwnym przedsiębiorcą, dobrze jest zaufać specjalistom, którzy sprawią, że wizytówka, jaką jest strona www, uczyni z firmy ponadprzeciętną i godną współpracy.

Dlaczego strona www jest tak istotna?

W obecnych czasach, gdy Internet zdominował pozostałe media i stał się jednym z najistotniejszych kanałów komunikacji, obecność w sieci jest nieodzownym elementem skutecznej promocji. Posiadanie własnej strony www niesie ze sobą szereg niepodważalnych korzyści.

Strony internetowe podzielić można na dwie główne kategorie. Jedną z nich jest tzw. strona-wizytówka, pełniąca funkcje wirtualnego identyfikatora naszej firmy. Zazwyczaj jej zawartość ogranicza się do podstawowych danych, takich jak: skrótowa informacja o produktach lub usługach, pracownikach, mapka dojazdu czy dane teleadresowe.

Drugi typ strony www to w pełni funkcjonalny portal, ułatwiający dostęp do szczegółowej oferty. Dobrym przykładem będzie w tym wypadku sklep internetowy, za pośrednictwem, którego klient możne dokonać zakupów, bez konieczności udania się do siedziby firmy.

Obecność w sieci w znaczący sposób zwiększa wiarygodność danej działalności, ułatwia także komunikację pomiędzy potencjalnym klientem a przedsiębiorcą. Numer telefonu czy adres mailowy staje się informacją możliwą do wyszukania w zaledwie kilka sekund.

Własna strona internetowa daje możliwość dotarcia do znacznie szerszego grona potencjalnych klientów niż tradycyjne formy reklamy. Wykorzystać możemy w tym celu płatne kampanie promocyjne lub pozycjonowanie, dzięki któremu staniemy się lepiej widoczni w wyszukiwarkach internetowych.

WYCEŃ   USŁUGĘ